Nemos första hundutställning....

Nu är det klart för denna gången.
Jag har varit i skara med husse och matte och typ 150 andra hundar till.
Det var hundutställning idag och det gick så bra.
Jag skötte mej jättebra men sen var det ju första gången.
Nu ska ni få bilder och lite förklaring.

Här sitter nu jag på min ko filt och väntar med spänning på att få gå ut med
min bror Nalle i ringen. 

Här är brossan Nalle och han hade ju rutin för det var ju inte första gången han gick utställning.
Men jag ska säga att jag tyckte att det var så kul.

Nu har jag och Nalle kommit in i ringen för att ställa upp oss.
Nalle står bakom mej visst är vi smäckra och läckra??
Sedan var det dags att springa eller trava som dommaren sa.

Se hur vackert jag står och matte hon är SÅ DUKTIG bara hon var värd sitt pris.
(det tycker jag för ni ska veta hur nervöser hon var) Men jag tänkte att det är lika
bra att visa sig på den bästa sidan så hon inte behöver skämmas :)

Dommaren ska nu känna över mej och se hur han klämmer över mej.

Här travar jag så snyggt och matte hon behövde inte ens ha godis med sig
jag lydde så bra ändå,
Nu är jag jätte trött och jag har massor mer att skriva om så jag gör det en annan dag,
Men nu undrar ni om jag fick något.
Jag fick ett HP och det är hedrspris och Nalle han gick till final.
Men det viktigaste är inte att vinna utan att ha kul och det har hela min familj haft idag.
Matte hon hade tur och vann 1:a pris på utställningskatalogen och det var 15kg hundmat.
Muhahmuhahah gissa om jag gilla den vinsten,
Sista bilden blir på rosetten som jag fick, Nu sitter den bland Astors trofeér.


Som ni förstår så är folket där hemma stolta som tuppar heheh och det tycker jag
att dom kan vara.

Stort  tack till alla fans som var där idag.
(faster, morfar ,jonte, josssan, och astor)
Men ett speciellt tack ger jag Anna med en stor hundpuss
för att du stötta och visa matte hur hon skulle göra.

Trötta glada goa hundpussar
Nemo "Den stolte"
Astor "kungen"

Trötta


Kommentarer
Postat av: mormor

Grattis grattis snygging.Vad månde det bliva av denna förmåga.Jag känner mig stolt.Synd att jag inte fick vara med men det blir väl fler gånger hoppas jag.

Hälsa husse och matte och säg att de ska vara stolta över dig.Kram på dig.

2008-09-21 @ 20:36:59
Postat av: Anonym

Grattis, Nemo! Härligt att höra att domarna hade gott omdöme :-) Å vilken underbar bonus att ni får 15 kg hundmat dessutom. Det går väl åt en å annan portion mat för att bli så finer :-) Kram kram till dig och storebror! Hälsa ett par kramar till resten av familjen också!

2008-09-21 @ 20:50:16
Postat av: Vi 4 i Varola

GRATTIS NEMO!!



Husse pratar om dig på jobbet och han är väldigt stolt. Grattis

2008-09-22 @ 09:39:12
Postat av: Anonym

Grattis Kusin!

Snyggt jobbat :).. Men snart får vi väl ta och busa lite igen va? Jag har ju vuxit på mig en hel del. Vi höres!



//Mozart

2008-09-22 @ 09:57:03
URL: http://mozarts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0