En helt underbar helg i Mariestad.

Förra fredagen skulle jag och min flock trycka in oss i bilen för att åka till Mariestad.
Husvagnen var packad och kylskåpet fyllt av alla dess läckerheter...Pastejer kaviar hummer bubbel gåslever anbröst ostron hummer och annat läckert..( nä nu skämtar jag lite men matte hade nog velat det)
Men hon är ju bara en sketen arbetare så drömma vidare kan hon göra hihi.
Vi skulle till min uppfödare Anna och Jocke på Kennel Goyas.
Där skulle vi grilla och alla hundar skulle träffas.
Det bara krylla av springer flickor och pojakar som bara längtade efter att få träffas och busa.
Min syster Bella och halv syster Myran från Borlänge var där och jag längtade efter att få träffa dom.
Men  nu är det så att jag fick inte träffa dom.
Jag hade varit hos farvbror doktorn med mina öron.
Jag har fått en parasit som är smittsam för andra hundar och fick vackert sitta i bilen och titta på dom andra voffsarna.

Ni ser ju själva hur roligt dom har det men atans kretter i öra som inte är så roliga..
Det var till och med så att jag inte fick gå på utställningen på söndagen.
Ja jag kanske inte bryr mej så mycket över det men matte hade nästan tårar i ögonen,


Jag fick nöja mej med massa bus och endel träning med husse...Han är en riktig fena på detta.
Matte står för fluff puff och utställning mat m.m och husse kör träning på kurser och klubben.
Inte för att matte inte vill men hon jobbar mycket kvällar så hon har svårt att komma ifrån då.

En lite förmiddags lur med matte och radiosporten är alldrig helt fel..
Det är så kul tycker matte när AIK vinner fotbollsmatchen.
Fattar hon inte vad AIK står för....AIK=Allmäna Idioters Klubb (om man frågar vissa vi känner kanske någon eflsborgare)
Nu till lite utställningsbilder och fina hundkort.


Detta är lilla Berta hon är 9 månder och världens coolaste hund om man frågar husse och matte.
Jaja kanske byter dom bort mej ??

Här är hon min syster bella hon är så söt säger dom tvåbenta.
Tyvärr så fick dom inte någon bild på Smulan och Flora det är åxo syskon.
Nalle var inte med på utställningen för han skulle till något som heter Fjällen.
Han skulle på en typ låååång promenad där uppe.

Det här är min halvsyrra Myran och hon fick ett pris HPoch ett BIR.
Hon är även stora syster till lilla Berta dom bor i Borlänge.
Precis som min syster Bella.

Här står dom jätte fint...Det är bella som står först sedan kommer Myran och ett gäng halv syskon till mej från Falköping.
Ush vad trisst att jag inte kunde vara med men men så är det när skabben slår till.


Husse och matte tackar Anna, Jocke Amie Marie och Martina för en jätte trevlig helg.
Med grill och godmat trevligt sällskap och nya vänner och hundar.
Med en stor kram

En särskild hälsning till Nalle från Nemo som undrar hur det är att vara på långpromenad??
Kanske man skulle försöka att prova på någon gång.

Hund pussar i massor till er alla syskon och kompisar
Från Nemo

Ps: 19/9 ska jag få min revach på utställning i Töreboda,
Hör av er så kan vi skapa en hejjar klack ;)


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Tack snälla Sara!! Ja visst är det svårt att vänja sig vid att människor går bort?

Man vänjer sig aldrig... å det är nog inte meningen heller.

Hoppas din vovve blir av med parasiten!

Ha en trevlig helg =) kram

2009-08-28 @ 12:01:34
URL: http://karlbergs.webblogg.se/
Postat av: Hilda och Svea

synd att du inte fick chansen till att bli svampinjon men välkommen i min klubb kantarell som matte så fint kallar den ändå.

Hoppas du blir av med parasiterna så vi kan träffas jag har hört matte tala om detta.

nospuss från oss 2 tjejer några hus längre bort

2009-08-28 @ 16:24:04
URL: http://lisaochsvea.blogg.se/
Postat av: Martina

Hej igen! Kul med bilder från helgen!

Har oxå bilder på min blogg.=) Lycka till på

utställningen. Hoppas allt är bra med er!

Här är allt bara bra,Berta har blivit stor

tjej hon löper nu. Kram Martina med hundar

2009-08-28 @ 20:03:59
URL: http://martinaarnler.blogg.se/
Postat av: sveeli

Stackars Nemo, som inte fick vara med och leka. Hoppas djuren i öronen försvunnit till den 19 september.

2009-08-28 @ 23:59:19
Postat av: Nalle

Tjena brollan, nu är jag hemma från fjällen. Så värst långa promenader blev det inte för di tvåbenta var lite kraxiga (i alla fall den ena)lite bus hann jag med i alla fall. Tokrus ute på en myr = lerinpackning och knuffa ner brorsan från en spång så han fick sig ett extra bad.

Matte säger att hon anmält mig oxå till Töreboda så hoppas dina ovälkomna gäster i öreonen flyttat tills dess så vi kan ses då.



/Nalle

PS brorsan och matte hälsar DS

2009-08-30 @ 21:36:59
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?id=billyboy
Postat av: Kathi

Hej Nemo!

Vad tråkigt för dig att sitta i bilen och bara se dina släktingar på håll. Vi skulle också på valpträff var meningen, men den blev inställd pga svininfluensa...

Fin uppdelning ni har på fluff-puff kontra träning. Hos oss står matte,för RUBBET. Husse går bara promenader när matte jobbar, och kelar med mig. Andra i flocken kan till o med GLÖMMA BORT mig (:

/Loke

2009-09-01 @ 23:02:20
Postat av: Anna

Tjoho på er!

Ja kul var det att ses och vi får göra om det när du inte har så många "kompisar" i öronen.

2009-09-03 @ 08:23:58
URL: http://www.goyas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0