Jag blir så glad ledsen och arg allt på samma gång.

Idag när jag och Nemo var ute på promenaden som nu är en sådan njutning att det inte går att beskriva i ord.
Efter kursen förra helgen så har Nemo blivit så duktig på gå fot och inte dra i kopplet.
Han är så duktig att folk till och med kommenterar detta ibland.
När jag stannar så stannar han och sätter sig brevid. Tittar glatt och väntar på en lite belöning som ibland blir godis eller som idag bara massor av beröm.

När vi gick våran långrunda idag så kom det en man med en hund i Nemos storlek och hunden var gamal  och gick så ostadigt på bakbenen. Han i stortsett släpade hunden efter sig.
Jag blev faktiskt ganska ledsen  när jag såg detta. Då tänkte jag på Astor och hur han var sista tiden när vi skulle gå ut. Han var bara nöjd om han fick vara i trädgården och luffa runt och göra sina behov.
Den hunden som jag mötte idag så inte så glad och lycklig ut som en hund ska göra.
Nu vet man ju alldrig hur det är men när man såg ekipaget så högg det till i hjärtat.

En sak som gör mej så förbannad är HUNDSKIT OCH KROSSAT GLAS
När man har en hund så får man åxo plocka upp skiten efter sig.
Hur kul är det när man trampar i hundskit och blir så irríterad????
Det är nog inte så trevligt.....Skärpning svenskar plocka upp skiten efter er.
Det andra som gör mej nästan ännu mera arg än skit det är glas flaskor och annat av detta material som ligger ute.
Hur kul är det när ens hund trampar på en glasskärva och skär sig i tassen???
Inte kul och det gör även ont. Astor gjorde det engång men det gick bra för det var inte så farligt.
Men ändå det stör mej....Det finns soptunnor för både hundbajs och glasflaskor.

Näe nu har moral matte predikat klart för idag.

Favvo posen ligger gärna på rygg och sover och vräker ut sig i både soffan
och sängen....Igår hade vi grus i sängen när vi skulle sova. Nemo blir mer och mer lik
Astor  med vissa saker som typ sängen soffan m.m

Hund pussar från Mjölistassar


Kommentarer
Postat av: Lars Bäckström

Duktig Nemo har blivit! Blir också arg när jag ser matte eller husse står och tittar upp i luften medans hunden skiter o sen bara går dem... Krossat glas är heller inte trevligt vareken för människor eller djur...

Postat av: mormor

Hej Nemo.Jag håller med er.

2009-02-27 @ 21:29:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0