Social träning vilket nedrans påhitt.

S C O C I A L - T R Ä N I NG?
Vet  ni vad det betyder för en kille på drygt 1 år och som heter Nemo`???
Det är ett gäng tanter damer och frächa springer mattar   i sina bästa år som "leker" utställning i Mariestad.
I en lokal som var så kall att allt dräggel som kom ur truten frös till is lika fort som en fis försvann i rymden.
Det var jätte jobbigt att inte bry sig om alla andra hundar och mattar/ och en stöddig typ som hade en kille som var typ släkt med mej på något sätt.
Han gilla inte jag vi kände båda två att nja inte för nära för då skulle våra blodtöstiga käfftar drabbas saman i en strid som inte skulle sluta förän matte drog mej i örat och sa FYYYY.
(näe så illa var det inte måste ju överdriva så bloggen blir spännande)
Jag tyckte till slut att det gick bra. Jag är ju lite nybörjare på detta så nu blir det att träna.
Man måste ha lite pondus.
Den där andra hundens Husse fatta lite trögt att jag inte ville att hunden skulle komma allt för nära. Så matte gick därifrån med mej och sedan hela fickan full med godis.  Då så tränade vi på eget håll en stund
Matte och husse säger att för en liten ärthjärna som mej så är det bra med social träning ibland och att vara med andra hundar utan att behöva bry sig. Men hallåååå dom vet ju inte vad dom snackar om det var ju en liten dam där som var en riktig 10 poänggare men det är ju syrran så henne är det bästa att låta bli. Vill ju inte vara ful gubbe eller snuskhummer där inte
Nu  har jag ätit lite senare kvällsmat och jag är sååååååååååååå trött nu
Så det är bäst att krypa ner till sängs och sova gott.

Puss på er alla vänner som läser


Kommentarer
Postat av: Bror och Pälsbollen

hahaha vilken skitstövel till hunförare som bara SKA tussa i hop hundarna, kan man inte läsa av sin hund bättre ska man nog ta sig funferare! Hoppas att de vart bra i slutändan iaf.

2009-02-12 @ 17:27:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0