En sann julsaga som nu ska berättas.

Ja detta med julen är ju ett kapitell för sig, det har städats fejjats lagats mat slagit in paketer m.m.m
Men Julen var ju helt underbar.
På julafton så kom mormor och morfar hit och åt julbord, Ja di är lite snåla dom där 4 benta med skinka och annat.
Bannor skulle dom allt få.
På juldagen så åkte vi till farmor och farfar och där var det liv i luckan.

Massor  av folk och 2 förväntansfulla barn,
Ja Tomten kom och både jag och astor hade varit snälla (tro det eller ej)
Vi fick gossedjur och 2 tuggnem grisöron och lite annat godis men bara sådant för oss 4 benta.

Här är det full rulle med att öppna paketet det var en pingvin som var jätte lång och smal som pep när man bet den på magen.
Astor tog det hela med ro han fick hjälpa mej lite med paketöppningen man har ju lixom inte riktigt vanan inne än.
Dagarna gick och rätt som det var så ringde det på dörren.
VET NI VEM SOM STOD DÄRR???
Store lill kusinen från frösön och han var så gigantisk.
Hjälpe mej vad stor han hade blivit till och med matte blev lite spak när han hoppa upp och skulle gnosa nosen i pannan.
Men vi fick busa  och stojja i trädgården men tillslut fick dom sära på oss det gick lite hett till.
Inget bråk alls men jag är ju inte så stor som han och dom tyckte att det räckte.
Men ska sanningen fram så var det skönt att vara på var sitt håll med ett grisöra.
Sedan blev det nyår,
Då blev det liv både inne och ute mormor morfar mattes moster och morbror kusinen mozzen simon och noomi kom på kalas.
OJ oj massa god mat och trevligt sällskap blev det men jag ska skryta att jag brydde mej inte ett dugg om raketer och smällare.
Värre var det för Mozart han tyckte att det var lite otäckt men jag gav han en massa räkost då blev han glad.
Husse och matte har sagt att man ska vara snäll mot de som är yngre så det är bäst att passa på.
Så kanske både mozart och tomten kommer tebax.
Husse och matte spaltade upp oss som små idioter i köket för att ta kort här ska ni få se resultatet. hahaha



Det blev ett fint kort till slut efter lååång möda och besvär som vi satte in i fina ramar och gavbort.
Ära vare gud i höjden detta har vi gjort i slöjden.

Detta är i korta drag våran jul och jag skulle kunna berätta mer men jag har skrivkramp efter blogg semestern.
Jo jag var på hundutställning på annandagen och det gick kanon bra tycker jag.
Dommaren gav mej en etta men inget HP snöler jäkel det där tyckte jag.
Brossan solo gick ihop med mej och det gick åxo bra för honom.

Auf väder sen

Nemot den store och Astor kungen kvarts..........

Kommentarer
Postat av: Lars Bäckström

Hej och god fortsättning på 2009! Alltid lika trevligt att läsa vad du/ni gjort för roligt! Så du menar att det inte blev några hyss gjorda för någon av er? Hmm säger jag bara jag tror nog det blev lite hyss gjorda...





Hälsningar

Lars

Postat av: mormor

Hjälp vad söta ni är mina godingar.Vi kommer till er någon dag så vi kan mysa lite.

2009-01-05 @ 22:21:37
Postat av: Ewa Svensson

Kul att ni har så fina bilder på vovvarna ihop.Nu har vi kollat alla månader

Ewa o Claes

2009-02-05 @ 22:51:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0