En helg på Tôrpet.....

Nu har jag varit på torpet och hälsat på hos mormor och morfar...
Det var så kul jag fick gå lös hela tiden.
Husse skulle visa matte hur han lägger ett spår som jag får söka.
Svårt att förklara men jag lägger upp lite bilder och förklarar...

Nu ska husse ta på mej spårselen och spårlinan som jag bara använder när jag ska träna på att spåra.
Det är typ ganska så jobbigt att spåra för jag får då använda hela min hjärn springer kapacitet...Ja ni fattar vad jag menar

Här har jag precis fått reda på att min spår börjar. Jag ska nu leta efter en leksak och en burk med godis..
Husse är klar och tydlig i sina instruktioner...Det gillar jag raka puckar som sudden skulle sagt...

Fint och säkert nosarbete det har jag (fasst nedrans fästingar i gräset)
Här har jag hittat min leksak som jag älskar en kanin som piper så dom blir
galna här hemma....den går inte sönder i första tager :)

Här äntligen har jag hittat min fina gula Tupperware burk med godis i och jag klarade spåret helt perfekt trotts att det blåste en hel del. Husse och matte var så glada och tyckte att jag var världens bästa Nemo the king.
Efterår var jag så trött min hjärna hade ju arbetat som hejjsan bland maskrosor och fästingar.
(Matte var med ut på åkern trots att hon är rädd för ormar ja hon är duktig hon med)
När vi kom in i stugan så hade mormor fixat våfflor jag fick ingen SNÅLT TYCKER JAG.....
Men jag fick smaka på grädde iaf.

Så är det med livet med Nemo ingen rast ingen ro bara slita bara gno....

Imorgon så är det avslutning på hundskolan då ska jag ta examen sluta 3:e klass börjar bli stor kille nu,
Hör rycktas att det ska bli en skola i höst igen Allmän lydnad 1. Det låter otäckt som bara 17 jag vill inte lyda.
Har dom inte insett det eller jaja får försöka att göra dom glada ändå.

Imorgon kommer lite bilder från "Studenten på Brona"

Pussar och kramar i massor
Er högt älskade Kung Nemo

Kommentarer
Postat av: Kathi

Hej!



Vad kul att läsa din blogg! Här ska jag kika runt och lära känna dig lite Nemo!

Kram från Lokes matte

2009-05-11 @ 21:53:39
URL: http://kraljicamira.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0