För jag har tagit studenten...Nästan

Ja då var det dags igen då ett intyg i samlingen på uppfostringsanstalten "hund kurser" Asså jag bli inte klok på detta med kurser hit och dit.
Vad ska jag lära mej som jag inte redan kan???
Ligg sitt spela söt hund tigg m.m JA listan kan göras mycket lång på saker som "JAG" kan men kanske husse och matte inte vill att jag kan.
Nu är aktivitets kursen slut för denna gång och jag fick ett tredje diplom att sätta på väggen.
Tyvärr så hade husse jätte bråttom hem för det var något töntigt möte han skulle på.
Han fick inget diplom han men däremo en ful pärm med massa tjaffs,
Jaja nog om detta jag fick idag prova på Agility hopp samt att krypa genom en tunnel
Även lite rally lydnad utan att skyrta så fanns det lite tendens till naturbegåvning(om jag själv får säga det)
Jag har ju en sååååå coool kompis på skolan som heter Loke han är en pudel av mindre art...Sorry Loke men jag kommer inte ihåg vilken sorts pudel men du har världen coolaste stil.
Matte tog ett jätte fint kort på dej så här kommer det.

Min matte och din matte kände till varandra tydligen och det var ju jätte kul.
Då kanske vi skulle kunna träffas och träna ihop lite någon gång.
Eller ta en hundpromenad med oss grabbar??
Nu ska jag visa lite bilder på vad jag gjort idag på skolan.
Se nu och ta till er jag kan vara duktig om jag vill......

Här är det prova på rally lydnad som gäller som tur är så är våra "fröken" jätte duktig på detta så hon talar om för oss hur vi ska göra och det var så kul.

Som ni ser så har jag jätte bra kontakt med husse under övningarna...
Men som sagt så kan jag kvettra som en kanariefågel när jag ser matte.
Ja jag vill ju ha dom bägge två när vi gör roliga saker....

Stefan Holm släng dej i väggen här kommer "The Nemosson" på 35 cm över havet se så grassiöst jag för mej över hindret.....................Kanske dags för en ny karriär kanske???

Nu är jag så trött i min lilla hundskalle så det är dags att krypa ner i sängen mellan de två benta fölket här hemma.
Kanske en liten leverpastej fjärtt skulle sitta fint så jag kan ta mer plats i sängen muhahahaha

Stora trötta hund pussar och kramar till alla nya och gamla vänner på bloggen.

Ps Ett stort tack till Jenny och Marina som har varit fröknar på hundskolan ni har varit kanon bra och jag har lärt mej massor av roligt....Spåra är en ny favvo...

Nattis på er alla
ZzZzZzZzZz

Kommentarer
Postat av: Flora & Smulan

Hallå på er! snygga bilder på Nemo the Boss, konstigt att inte ni fick diplom utan bara hem läxa?

Vi väntar på att höra mera från era äventyr.Kramar Smulan & Flora med två beningar

2009-05-12 @ 07:51:04
Postat av: mormor

Vad duktig du är.Du ska få ett stort öra av mig när vi ses i sommar.kram på dig.Hälsa husse och matte.

2009-05-12 @ 19:47:26
Postat av: Arvid & Alfred

Hej Nemo



Grattis till nästan studenten.



Mycket fina biler



Kram Arvid & Alfred

2009-05-12 @ 20:18:41
Postat av: Loke

Tjena Nemo!

Blir lite mallig när du kallar mig cooling och bjuder mig på promenadsällskap dessutom! Matte vill att jag träffar andra hundar och lär mig veta hut, vad hon nu menar med det? Vi kanske kan gå min skogsfavoritpromenad nån dag, tar cirka en timme.

Förlåt Nemo att jag kallade dig kanariefågelhund....Och jag är en röd dvärgpudel kan du hälsa din matte. Det är jag stolt över. Om jag inte hade haft det där lilla löjliga felet med bara en testikel hade nog många velat ha valpar med mig. Hoppas vi ses! Groff från Loke

2009-05-12 @ 21:34:56
URL: http://kraljicamira.blogg.se/
Postat av: Sveeli

Hej Nemo!



Vilken tjusig champagne-färgad kompis du har fått!

Mycket elegant kille! Du är snygg du med, men på, hur ska jag säga, ett mer handfast och jordnära sätt. Hoppas bara att inte matte tar illa upp nu.



Tant Elisabeth

2009-05-12 @ 23:04:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0