Nanny Nemosson

Att vara en Nemo av den ädla sorten "Kanariefågelhund" är alltid kul och trevligt.
Men ibland så kommer det stunder där jag måste skärpa mej mer än andra.
Igår var det en sådan dag.
Husse och Matte skulle vara barnvakt åt en liten tjej åhh tjej tänkte jag.
Men nu var det ju en 2 bent liten tjej på 14 månader som skulle springa omkring och tugga på MINA LEKSAKER.
Ja det var jätte kul i hade det jätte roligt ihop jag och Ellen hon kastade saker till mej som jag skulle hämta. Hon skratta och tyckte att det var jätte roligt.
Vi åkte in till stan där jag skulle träna på att gå omkring och blega på andra 2 bentingar och 4 bentingar utan att skälla. Det gick ju kanon bra skällde inte ens på lejonet vid apoteket.....!!!!
Sedan åkte vi hem för lill tjejen skulle äta och hon var trött....Detta med att mata en liten tjej i hennes storlek (matte och husse fick göra det) Var ju ganska så roligt skådespel i sig.
Hon ville ju helst då äta med händerna och kasta maten så  jag placerade mej under bordet vid hennes stol..
Det resulterade till att jag idag har både smulor matreseter och gröt i pälsen......Men ja ja det gör inget för hon är ju bara så söt. Enda gången jag blev lite trött var är vi efter maten skulle vila på soffa....VI SOMNADE ALLA 3 det var så mysigt...Ellen snusade i mattes famn matte snarka som sjutton gubbar och en timmerstock...Husse han snarkade inte.
Efter detta så var det ju dags att gå ut på en promenad och det gjorde vi upp mot skogen där jag fick göra ifrån mej både nummer 1 och 2........

Ja idag är jag så trött efter mitt ansvarsfulla uppdrag igår.
Det är inte lätt att ta hand om små flickor som vill både sitta på mej
dra i svansen och kliva över mej men guuuud jag älskar den där lilla tjejen.
Idag ska vi åka tillbaka dit för matte och husse skulle hjälpa dom med lite grejer.


Kram och hundpuss
Nanny Nemo


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ååååå vad du är duktig Nemo! Du skulle ju kunna extraknäcka som nanny ;-) Snart kommer vi ner och då får vi ääääntligen ses igen! Hur går det med brudarna, förresten? Puss å gos!

2009-05-17 @ 22:02:49
Postat av: kapell85

Nemo, jag mailar Matte när

jag behöver barnvakt ;p

2009-05-20 @ 19:14:39
Postat av: Suzy

hehe hur kan du tro det?? =)

2009-06-04 @ 19:10:03
URL: http://konungadotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0